Krångel i pannrummet

Pelletsanläggningen har krånglat. Den har gått utan anmärkning i fem veckor. Det var överhettningsskyddet som hade löst ut och optovakten behövde rengöras. Det har varit extremt kallt i flera dagar, -20 igår.  Det är typiskt, att den måste stanna, när det är som kallast. Anläggningen ska gå i intervaller men när det är så kallt, snurrar den på utan avbrott, vilket gjorde, att den blev överhettad. Det kan emellertid inte uppstå någon tillbakabrand, eftersom jag insisterat på att en sprinkler monterats. Efter det har EcoTec en sådan med som standard.

Den ende reparatören som klarar av denna teknik bor i Hudiksvall så honom kan jag inte kalla på varje gång det blir något tillbud.  När man är småföretagare och dessutom fastighetsägare, kan man inte vara handfallen utan man får lära sig att stå på egna ben och klara av det mesta själv. Så jag är både tekniker, fastighetsskötare, lokalvårdare, trädgårdsmästare, administratör och kamrer, förutom att jag är danspedagog. Fördelarna med egna lokaler uppväger dock stort nackdelarna. Jag har hyrt lokaler en tid och det har inte alls har fungerat.

Det är en utmaning och triumf, när man har löst problemet. Efter 3 1/2 timme fick jag igång maskinen. Då var jag slut som artist.

Det är för att slippa sådant krångel som jag ska byta till en värmepump framöver. Det blir absolut ingen fjärrvärme för Korstaverket bränner sopor, som forslas hit ända från Norge, och förorenar den av fabriker och bilar redan nedsmutsade Sundsvallsluften ännu mer. Och tänk vilka avgaser transporterna också släpper ut!

Sedan har jag i alla fall tränat. Hade tänkt gå på stan och leta efter en klänning men det får bli en annan gång.. Jag ska snart åka till Stockholm och titta på "Kabaret" i regi av Colin Nutley.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0