Cabaret

Nu har jag varit i Stockholm och sett Cabaret. Det var sista föreställningen.  Helena Bergström gjorde en rättså oskuldsfull Sally Bowles och Rikard Wulff var lagom sliskig som konferencier. Danserna var vågade men man slapp se nätstrumpor. Cabaret handlar om tiden i Berlin före andra världskriget och en klubb, där man parodierar om dekadansen, nazismen och dess förestående fasor. Det var absolut sevärt.

Och så fick jag träffa min kära syster Alice. Teaterbiljetterna bokade jag för fyra månader sedan och tågbiljetter fick jag för 190:-- tur och retur. De bokade jag kl 0.01 exakt tre månader före avresa. Det är då som det går att få tag i biljetter till lägsta pris. Annars kostar en enkelresa över 2 000:--. Restiden är bara 3 tim och 20 min. Jag veckopendlade mellan Sundsvall och Stockholm i 5 1/2 år vid tiden för min dansutbildning för min dotter var kvar i Sundsvall.  Med alla fortbildningskurser blev det nog minst sex år. Då tog tågresan 5 1/2 timmar i bästa fall. Ofta var tågen försenade.

Nej, jag hittade ingen klänning i Sundsvall. Jag köpte en jättesöt klänning för 499:-- hos Tiara på Drottninggatan i Stockholm och en lika söt blus, made in England,  för 210:-- efter avdragen rabatt på 30 % så den Stockholms-resan gick ihop. Jag var först i en butik vid Odenplan. Där fanns en klänning i liknande modell och tygkvalitet för 1 199:--, alltså mer än dubbelt så dyr. Det var fel färger dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0