Vaccination mot nya influensan

Äntligen har jag fått vaccinera mig mot svinis. Åh, vad jag har väntat. Först utlovades vaccin i mitten av september, därefter i slutet av september, sen början av vecka 42 och till sist slutet av veckan. Min mormor dog i barnsäng av spanska sjukan, när hon var i 30-årsåldern. Babyn klarade sig. Det var samma typ av virus som det här. Jag var på Apoteket igår och köpte Bamyl för huvud- och ledvärk har utlovats som vanligaste biverkning. Hitintills mår jag bra.

Massmedia har i alla fall inte lyckats skrämma bort Sundsvalls-borna från vaccinationslokalen för det var fullt med folk i Totohallen i Bergsåkers travbana, en lång ringlande kö genom hela hallen. Det blir första och enda gången som jag besöker travet. Jag är allergisk mot hästar och tycker inte om spel.

Jag har skjutit upp terminsstarten av dansskolan till den 3 oktober för det här. Det har aldrig hänt förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0