Fast telefon i mobilen

Numera har jag fast telefon i mobilen. Man ringer 060-61 14 15 och kommer till min mobil. Det är samma samtalskostnad som att ringa till fast telefon.

Så nu har jag slitit bort 12 m telefonkabel, målat och gjort snyggt. Jag har länge synat dessa damm- och smutssamlande ledningar och undrat, hur man ska bära sig åt för att måla väggen, resignerat och insett, att det inte blir fint utan att ta bort ledningarna.

I det här fallet har jag välkomnat teknikens framåtskridande.

Telefonen innehåller dessutom flera finesser som väckarklocka, timer, radio och mp3, kamera med blixt och allt, video, som är på tok för dyrt!, samt en uppsjö av tjänster som jag troligen aldrig kommer att använda.

Naturligvis har jag mobilt bredband, bättre än fast, och slipper dras med klumpigt modem och trassliga ledningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0